Nytt liv åt gammal soffa


Jag har en ny favoritplats som är som gjord för svala somrar som den här. Jag har länge saknat någonting mjukt att sitta eller varför inte ligga på i verandan och på lördagkväll gick det plötsligt upp ett ljus: "Vi har ju en gammal bäddsoffa som ligger under en massa bråte i "råddiga rummet"! Den kan jag ju fixa." Soffan är från 70-talet, så ingen antik pärla, men man tar tager vad man haver. Nu har jag målat den och klätt madrassen i en gammal gardin som jag köpt på loppis för flera år sedan. Målning hittade jag i källaren, så det här lilla projektet kostade mig ingenting, vilket gör det hela ännu roligare.
Det allra bästa med bilden ovan är att den är tagen kl. 22.30 och det är alldeles ljust ute! Finsk sommar!


I bakgrunden ser man soffan i all sin prakt då det begav sig för ca 35 år sedan. 
Lilla jag sitter och läser medan Ludde slickar sig om munnen. Ludde kan ni höra mera om här.

Kommentarer

Populära inlägg