Majsysslor

Oj, så tiden går. Jag tycks inte ha bloggat sedan första maj. Det är alltid extra mycket på gång i maj så dagarna bara skenar iväg och på kvällen stupar man i säng. Vi håller på och förbereder betessläppet och bygger hagar och städar upp i terrängen så djuren ska kunna röra sig fritt och tryggt. På veckoslutet klippte vi ull och klövar. Det är ett projekt för sig, men det gick riktigt bra i år. Inga större brottningsmatcher behövdes, bara några söta blåröda klövmärken har jag på benen som minne. Efter flera år med diverse Fiskars grensaxar satsade jag i år på en Felco 50 klövsax. Trots att det sved rejält i plånboken har jag inte behövt ångra mig en sekund. Inga blåsor och skavsår på händerna och klövvården gick som en dans. Ullen klipper vi med en Econom II fårklippare, ifall det intresserar någon annan fårbonde.
Vi hade hoppats på att komma ut på åkrarna också vid det här laget, men än är det för vått och prognosen lovar fortsatt ostadigt.

Familjeporträtt. Bella med sina små.

Cessy och Betsy.

Dags att inleda "solnedgångssäsongen" på bloggen.

Kommentarer

Populära inlägg