När dagarna blir längre...

...och kölden sätter in.

Vi går mot ljusare tider igen, men det är antagligen en klen tröst för många jullovsfirare som ska återgå till vardagen i morgon. Januari brukar kännas väldigt seg efter alla festligheter och lediga helgdagar. Själv försöker jag dämpa "angsten" med en glögg framför brasan, samtidigt som jag försöker intala mig att det inte är så farligt att återgå till vardagen igen. Det är den första dagen som är värst, sedan är man tillbaka i gamla rullor igen och så går det nog av bara farten. Visst är det väl så, säg att det är så...?!

Kommentarer

  1. Ja nu börjar oxveckorna som min pappa alltid sa, känns bra ändå efter en lång ledighet. Känner igen mig i blogg-torka (som drabbar oss alla) men det är ju som din pappa sa helt ok att att samma saker kommer igen. Det är ju någon sorts betryggande känsla av igenkänning/intresseområde som gör att man fastnar för vissa bloggar... sedan kan man som läsare har olika bloggar just för att få lite annorlunda läsning. Men som sagt man ska nog inte vara rädd att upprepa sig, livet är ju så i sig självt, jag vill då läsa om och se vad ni har för er på Nedergård!.
    Vissa skinn får vi också anmärkning som smutsiga från berederiet, de brukar höra av sig och föreslå nedklippning. Till nästa år tror jag vi ska prova att färga något skinn brunsvart, kan vara värt att testa. Vad "missfärgningen" beror är det också olika teorier om, bla som du skriver om ullfett och smuts. Mest sitter ju de gula partierna på buken och låren så jag tänker att det är missfärgat av spillning och strömaterial, jag tycker ändå att det är fantastiskt att skinnen kan bli så vita och fina (överlag) som de är när man får hem dom.
    Ha en fin start på nya året, jag ser framemot nya inlägg här på bloggen! /Annelie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din kommentar! Jag tycker bara att det är så konstigt att skinnen kommer gulare tillbaka än de var när man skickade dem, men det måste ju vara en kemisk reaktion med just fett och spillning. Men visst är de fina ändå, och naturliga, jämfört med vissa utländska skinn man ser i butikerna.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg