Höstmorgon

Soliga söndagsmorgnar hör till det finaste som finns. Speciellt en dimmig, vindstilla morgon som den här. I ärlighetens namn var jag lite för sent ute för att hinna fånga den tätaste dimman på bild så jag gick till mina "djurälsklingar" istället. För några veckor sedan skrev jag att vi flyttat dem till betet de skulle få gå på till installningen, men det blev nog inte så. I går var vi tvungna att flytta dem igen. Gräset hinner inte växa i takt med deras matlust och jag vill ju inte att lammens tillväxt ska stanna upp. Det var med stor iver och höga glädjeskutt som de rusade in på det nya betet. Jag räknar med att flytta dem igen om ett par veckor och sedan ta in dem i början av oktober. Till höger poserar Beyoncé.




Det är nog ett hiskeligt galande om morgnarna nu när ungtupparna också har lärt sig hur man gör. Att ha en tupp som börjar gala fyratiden på morgonen är alldeles tillräcklig, fem är vansinne.

Kommentarer

  1. Once again, fantastiska bilder! Jag älskar klara vackra höstmorgnar. Att vara uppe med tuppen är inte helt fel då man får njuta av vackra vyer! -Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag kan hämta ett par tre tuppar åt dig, så behöver ni inga väckarklockor mer! Grannarna sku säkert uppskatta! :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg