Ett kort på posten

Imorse när jag kom in från fårhagen, alldeles slut och deprimerad över Astas nerskitna bakända, hittade jag ett uppiggande postkort på min plats vid bordet. Det har antagligen kommit igår, men ingen hade varit till postlådan så husbonden hittade det med morgonposten. På kortet gratuleras jag för att jag ska gifta mig och för att jag har underbara vänner. Fniss, så anspråkslösa de är. Men jo, absolut, de är underbara! Kortet är en förvarning om vad som komma skall, för på lördag lär det bli möhippa. Det står också vad jag ska ha med mig, vilket ju är snällt, men vissa saker får mig ändå att förundras lite. Som t.ex. korta shorts, bikini och sydväst/hatt. Alltså, hur tänkte ni nu? Sydväst kombinerat med bikini, eller korta shorts? Vad är det kritiska måttet för buntarna på de shortsen om jag får fråga? Fem, tio, tjugo centimeter...? Jag är i alla fall tacksam för att jag också ombeds ta med mig varma kläder, för det behövs nog efter bikinin i det här vädret! Gott humör ska jag också packa i väskan, tillsammans med min sångröst. Tja, den har blivit där ute någonstans bland fårskiten. Jag lovar bara ett astmatiskt krax. Jag blev i alla fall jätteglad över kortet och har gått här och smålett för mig själv. Skoj ska det bli, det är jag övertygad om så tack alla härliga vänner som är inblandade!

Kommentarer

  1. Ja-a du har ju nog härliga vänner :) -Malin och vad kommer till shortsen, så kortare, desto bättre tycker jag...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det kan jag allt bra tro att du tycker men det är trots allt bara en åsikt i mängden! :)

      Radera
  2. Nej nej, vi var och är alla av samma åsikt, the shorter the better! ;)

    Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag kan tro det, men ingen av er ha någonsin haft värst bra omdöme! ;)

      Radera
  3. Grattis! Kul att du också gifter dig! Lycka till med allt, har hört att man ska komma ihåg att njuta :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg