Snö, is och Mårran

Januari närmar sig sitt slut och dagarna har blivit märkbart längre och ljusare. Så fort det blev varmare började det också snöa så det blir väl att plocka fram skidorna nu. Det känns konstigt att det kommer att hinna bli februari innan man behöver göra "snöarbete" den här vintern. Härtills har jag bara sopat trappan en gång eller två i motsats till de senaste åren då vi fått skotta och ploga med traktorn flere gånger per dag. Jag klagar inte, det är otroligt skönt så här så det får gärna fortsätta. Det blir ju mera tid för annat. Jag borde börja fundera på vårbruket, göra grobarhetsprov och beställa utsäde till vallarna trots att det känns avlägset just nu. Nästa vecka ska jag på Greppa Marknaden-odlarträff, så kanske jag får lite inspiration där.

Vet inte varför den här stenen får mig att tänka på Mårran i Mumindalen.


Kommentarer

  1. Hej! Vilken härlig blogg du har! Vart ligger eran gård? Jag har en önskan att skapa en liknande gård i framtiden. Tills dess får jag nöja mig med din blogg :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, roligt att du gillar bloggen!
      Vi finns i en minimalt liten by i Östnyland.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg