Julöppning

Idag har jag inlett julsäsongen med att besöka min goda väninnas julbod. Hurtig och företagsam som hon är, hade hon ordnat en egen liten julmarknad med mängder av fina produkter. Dotterns lekstuga var förvandlad till julbod och fylld från golv till tak med sockor, vantar, julgranspynt, kådsalva och mycket, mycket mer. Jag hade också några tovade grejer till försäljning.
Vädret visade sin bästa sida och solen sken från en klarblå himmel. Folk njöt av den mysiga stämningen över en mugg glögg och pepparkakor. Kommersen var det inget fel på heller, själv kom jag hem med glöggsenap, svartvinbärsgelé, salladsdressing, kådsalva och ett par superfina yllesockor i kassen.





Jag beundrar mänskor som kan och har tålamod att sticka och virka. 
Det är inte min grej fast jag är en stor fantast av allt de här mänskorna producerar.


Jag köpte också en eko-disktrasa. Den är stickad av bambugarn. Bambu har naturligt anti-bakteriella egenskaper och uppsugningsförmågan lär vara tre gånger bättre än bomullens.

Kommentarer

  1. En av Nedergårds änglar har flyttat med syrran till Helsingfors idag...och en blombrosch likaså. Själv ska jag testa den heimlaga kådsalvan. Jag lyfter på hatten åt er alla kreativa människor! -Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så roligt att det blev en storstadsängel av den "kisiluktande" lilla vännen. :)

      Radera
  2. Vilken fin idé. Det ser jättemysigt ut.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg