Morgondimma

Det var en dimmig värld som visade sig bakom rullgardinen imorse. Ungefär lika dimmig som jag kände mig i huvudet. Det har regnat något förskräckligt i natt och då kan jag inte sova normalt, utan vaknar hela tiden och ligger och snurrar. Att jag låg och funderade på om båten kommer att hållas flytande eller inte, gjorde ju inte saken bättre. Jag insåg plötsligt att jag totalt glömt att tömma den efter förra regnet, så jag visste inte hur mycket vatten det var i den från förut.
Flöt gjorde den i alla fall, men mycket mera hade den nog inte tålt.
















Fresia gick i fötterna på mig och gnällde hela tiden medan jag skötte morgonsysslorna i lagården. Jag kan sen bli otroligt irriterad på onödigt gnäll när matskålen är full med bästaste Whiskas, men det inte duger. Vet inte var skon klämmer.

Här har vi en gnällare till. Det är Alva. Hon har inte läst fårböckerna där det står att köttraser är tysta och lugna. Visst, hon är korsning, men... Mycket högljudd och krävande. 
Men så söt ändå!

Om det här var ett ljudklipp skulle ni höra ett hårt och genomträngande "mm-böö".
Hon har ett mycket personligt ljud som man inte kan ta fel på.
Ljudet tystnar så fort hon får hö framför sig.

Kommentarer

Populära inlägg