Solnedgång

Jag fortsätter på det här kvällssolstemat idag också eftersom det har varit en så superfin kväll. Det blir årets första, men knappast sista solnedgångsbild. Jag ska försöka att inte upprepa mig allför mycket med de här bilderna, men risken är nog stor eftersom jag är en en stor soldyrkare med solnedgångar som extra svag punkt.


Jag slog en gröngödslingvall tidigare i kväll för att få bukt på maskrosen och i skymningen på vägen från stranden såg jag en vitsvanshjort stå och kalasa på klöver där jag hade fuskat. 
Bra så, det bjuder jag på. Några hundra meter senare hajade jag till av ett hiskeligt skränande. Jag förstod inte om det var fågel eller, tjaa.. fisk visste jag ju att det inte var, men i alla fall... När jag sedan kunde placera ljudet såg jag att det var en räv som skällde ut mig. Den gjorde det verkligen grundligt. Ett jäkla liv. Den sprang fram och tillbaka, hela tiden med blicken på mig och tjöt och hade sig. Antagligen hade den ungar i en lya i närheten. 
Bilderna är dåliga men räven syns suddigt på en sten i vänstra kanten.





Kommentarer

  1. Vackra bilder! Fortsätt fota solnedgångar du bara, jag kan nog titta! :)

    SvaraRadera
  2. Haha, tack, bra för det kan du nog bli tvungen att göra många gånger innan vintern är här. Då pausar jag.

    SvaraRadera
  3. Du kan ju försöka röra dej där så räven blir bekantare med dej. Har en kollega som fick helt fantastiska bilder på en rävfamiljs vardag förra sommaren. Rävungar är nog också såååå söta. Bara dom håller sej bort från ditt hönshus förstås! -Malin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg