Fula bilder

Det som göms i snö kommer upp i tö. Så sant som det är sagt!

Jag hade äran att ha en reporter här för några dagar sedan och då pratade vi bl.a. om vad jag väljer att visa på bloggen och om jag bara lägger upp fina bilder och skriver om positiva saker. Nåja, vad gäller bilderna så är det nog oftast så. Jag gillar själv fina bilder och försöker med mina bilder förmedla en viss känsla eller stämning. Jag fotograferar inte allt skrot som ligger i knutarna eftersom jag har friheten att välja bort det. Det är ju det goda med bloggar, man kan välja vad man visar och jag tror alla bloggläsare förstår att allt inte är så finslipat och prydligt som på bilderna. De flesta bloggare är ju ändå alldeles vanliga mänskor med dammtussar på golvet, disk på diskbordet och lervälling på gården på våren. 
Därför valde jag att nu fotografera lite av eländet.


Det här är vad jag trampar i när jag sätter min fot ytterom dörren. Det tragikomiska i det hela är att vi ändå fortfarande har så här mycket snö runt trappan och utejulgranen är stadigt fastfrusen i en snödriva.


En annan trevlig sak med våren är alla lukter som sprider sig över gården. Den svarte syndaren på bilden har definitivt dragit sitt strå till den stacken. Jag har under vintern lagt märke till kattspår som leder in i mitt garage. Jag har godtroget tänkt att de går in dit för att värma sig på motorplåten. Där hade jag nog fel. Nu när det är plusgrader ute har den verkliga orsaken avslöjats. De har gått dit för att skita!


Sådana här högar finns där i mängder. Här har en av de skyldiga återvänt till brottsplatsen.


Mitt bland all sörja och stinkande geggamoja kan man ändå hitta nya fräscha livstecken som påminner en om att den som väntar på något gott väntar inte för länge, trots att det känns som vi väntat en evighet redan.




Kommentarer

  1. Till och med det fula blir vackert i din blogg! :)Bra skrivet också!

    SvaraRadera
  2. Vad roligt! DÅ får vi väl läsa om dig i bladet så småningom :) Reportern var hemma hos oss också, men intervjuade inte mig utan min man.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, på onsdag borde det bli ett reportage om bloggare! :)

      Radera
  3. Kan bara meddela att det ser exakt lika trist ut här hos oss, särskilt nu i helgen då vi haft plusgrader även på nätterna. Slafs och klafs vart man än går och katter som försöker hålla sig torra och rena om tassarna!

    SvaraRadera
  4. Ja, jag antar att det är ett ganska utbrett fenomen för tillfället... men det blir väl bättre. Snart får vi ju söta små lamm att förundras över, så kanske man glömmer smörjan då. Era har beräknad tid samtidigt med våra. :)

    SvaraRadera
  5. Våren är härlig, men allt som kommer fram är mindre härligt. Vår gårdsplan är full med "minor" av kattskit här och där så det gäller att se efter var man trampar....

    SvaraRadera
  6. Jo precis, det är först när gräset litet börjat spira som det riktigt blir som bäst och kattskiten göms...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg