Trallalaa

Jag bläddrade i gamla fotoalbum och hittade den här bilden på mig själv.


Mitt musik och sångintresse har hängt med mig länge och tydligen har jag börjat träna tidigt. Här tycks det vara pappas kamerastativ som fungerar som mikrofonstand. Jag måste fråga honom om han minns vad jag sjöng. En gammal dam, som var min morfars hemhjälp i mitten av 80-talet, påminner mig varje gång hon ser mig, om hur jag brukade sjunga "Det regnar här i Stockolm idag" för full hals när hon var här. Morfar bodde alltså i nedre våningen och pappa och jag i övre. Jag tror den låten av Carola Häggqvist kom ut 1984, men bilden är nog tagen ett par år tidigare så det är i alla fall inte den jag sjunger. Vi var också på Carola-konsert  -84, men jag lär ska ha somnat... Jag minns nog ändå att hon sjöng "Tommy tycker om mig", så då har jag i alla fall varit vaken.
Ett antal år senare fick jag och min styvbrorsa en mikrofon i julklapp och vilken succé det blev. Jag kopplade den till pappas stereo och sjöng "utanpå" bl.a. Carolas skivor. Jag hade till och med ett par stackars klasskompisar att lyssna på mig när de var här för att leka.
Kanske inte riktigt vad de hade väntat sig. Kära vänner, jag ber om ursäkt!
Musiksmaken utvecklades sedan mot det rockigare hållet och några år senare nappade jag brorsans Okej direkt ur postlådan, klippte ut alla bilder på Joey Tempest (Europe) och hade dem uppklistrade på väggen innan brorsan hunnit hem från skolan. Det var inte heller snällt, förlåt än en gång. Mitt enda försvar är att det var "all in the name of Rock 'n' Roll", precis som mycket annat senare i livet.

Kommentarer

  1. Har du glömt att vi sjöng "Tommy tycker om mig" med pennvässare och sprängtråd som mikrofon?! Alltså det var på den tiden då jag ännu trodde att jag kunde sjunga... ;)
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahhaaa! Du menar inte allvar!! Nej, det har jag nog förträngt, men tack att du påminde! Jag fick kvällens bästa skratt! Kram! :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg