Studera mera

Det är tydligen vad jag har tänkt göra.
Vissa är svaga för klädreklamer medan jag är svag för annonser om utbildningar, så nu är det hänt igen.
Jag klickade alldeles nyss iväg en ansökan till en vuxenutbildning inom Landsbygdsturism.
Jag har, min vana trogen, velat och tvekat några veckor, men innerst inne vet jag nog att beslutet togs i den stund jag läste annonsen i tidningen för en månad sedan. Då frågade jag husbonden vad han tycker och han konstaterade lugnt att "Du måst no tyck om att gå i skolan". Det är väl så det ligger till, jag kan bara inte motstå då när det gäller någonting som intresserar och som kan komma till nytta. Den här utbildningen verkar vara en passlig pusselbit i mitt lilla livspussel. Hoppas den lever upp till förväntningarna.
Egentligen väntar jag mig nog inte någonting speciellt, närmast att få nya kontakter till likasinnade och kanske någon god idé utöver det. Det goda med utbildningar där man skall jobba på någonting utgående ur sin egen situation, är att då blir man faktiskt tvungen att göra det, dessutom med en deadline, man kan inte skjuta upp sina planer på obestämd tid. Den enda orsaken att jag tvekat är lathet, jag vet att vart tredje veckoslut kommer överraskande ofta för en som trivs bäst hemma.

Kommentarer

  1. ha-ha-ha, häärligt. Du skrev på min blogg att go for it och jag gör nog detsamma. Och man kan aldrig bli för klok resonerar jag. Dessutom är ditt resonemang vettigt i mina öron. Lycka till på färden.

    SvaraRadera
  2. Haha, just det, tack, tack! Tieto lisää tuskaa, säjs det ju, men då bor det väl en liten masokist i mig då! Allt som oftast ligger det minst en faktabok inom armlängdsavstånd och bara väntar på att öka min "tuska". :)

    SvaraRadera
  3. Låter som ett bra beslut, studera mera och veta mera :) Skulle man få bättre "betalt" för att studera, så skulle jag nog vara en evighetsstuderande! - Malin

    SvaraRadera
  4. Nej det sku ju inte skada om man sku få betalt för det... nu är det ju mer eller mindre tvärtom. Hoppeligen blir det här värt mödan. :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg