Dagarna går...

... medan vi väntar på vår. Känns som alla dagar är lika, och jag har inget vettigt att komma med.
Vi har länge haft härligt väder och det hade gärna fått fortsätta, jag hann bli van med fina, soliga dagar. Nu snöar det och snart ska det väl regna också.
Jag fick svaren på grobarhetsanalysen här om dagen. Inte 98 % som mitt eget test, men 87. Helt ok, får vara nöjd med det. Nu ska bara odlingsplanen ses över och så ska det beställas klöver- och timotejfrön till grön-gödslingsvallarna. Sen kan våren komma.
Jag har försiktigt försökt väcka liv i min slumrande kreativa ådra och gjorde nyss ett halsband. Det kan ju aldrig skada med en lyckoamulett av fårull.


Kommentarer

  1. Det var ett bra resultat, 10% fel när man gör ett hemmatest är ju helt ok. Jättefint halsband och bra idé med en lyckoamulett av ull.

    SvaraRadera
  2. Jo, gränsen för certifierat utsäde sänktes i år till 75 istället för 85, så jag får vara nöjd.

    Tack, jag tänkte att det kan ju vara på sin plats med en amulett, med tanke på kommande lamningar o.s.v :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg