Kreativt kaos

Tova, tova aldrig sova... rimmar bättre i skrift än i tal men låt gå. Här sitter jag dag ut och dag in.
Stolen jag skrev om här är nu intäckt med fällen vi köpte på Elma-mässan. Mitt arbetsrum är det kallaste i hela huset, så utan fårskinnet skulle jag frysa aktern av mig. Husbonden konstaterade att det "inte ser riktigt modernt ut" när jag sitter på min fäll, med min ylletröja och mina tovade tofflor och med bordet fullt av ull. Hah, nä knappast, men det har väl aldrig varit min mening heller. Det har nu bara blivit så här.
Vänta bara jag ännu får tid att ta fram spinnrocken,
då rockar jag först loss!

Kommentarer

  1. Vad duktig du är. Som en tomteverkstad låter det som.
    Och att rocka loss med spinnrocken låter coolt.;)

    SvaraRadera
  2. Tack, tack, duktig vet jag nu inte men man bör ju hålla vad man lovat. :) Visst är det roligt också, förstås.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg