Spinnrocken del 2.

Någon trogen läsare kanske minns att jag skrev om en spinnrock i somras. Det projektet, liksom många andra, har inte framskridit mycket sedan den första inspirationen ebbade ut. Allt hänger förstås inte heller enbart på inspiration, man måste ju ge sig tid också och så länge det finns viktigare saker att göra, så får det bero. Precis som med fönstertvätt
Hur som helst, så har jag inte glömt spinnrocken och ull har jag ju nu när fåren är klippta, så det skulle gälla att ta till kardorna. Är det inte just precis det som bondgummor skall syssla med under kalla, mörka vinterkvällar? Kallt är det nog inte ännu, men desto mörkare.


Orsaken att jag skriver om spinnrocken igen, är att jag fick en fin bok av min far på farsdagen. Ni läste rätt, jag fick en bok av min far, inte tvärtom. Den heter Learn to Spin och är en mycket bra bok för nybörjare som jag. Det beskrivs med text och bilder hur man ska bära sig åt från början till slut. Just vad jag behöver om det ska bli till någonting. 
Innan jag ryker ihop med ullen måste jag nog se till att få tovningsbeställningarna gjorda, så spinnandet får vänta lite till.

Kommentarer

Populära inlägg