Loppisfynd

Som jag skrivit tidigare så tycker jag om att gå på loppis. En stor del av innehållet i min garderob är köpt second hand. Det sticker jag inte under stol med. Jag tycker helt enkelt det är onödigt att köpa nytt när man kan få samma begagnat för typ en tiondel av priset. Dessutom är det mycket intressantare att gå på loppis, för man vet aldrig vad man hittar. 
Igår var jag ute efter en lampett till vardagsrummet. Jag hittade ingen som var värd sitt pris, men nog en del annat. Förutom sakerna på bilden blev det en oanvänd tröja för två euro och en lika oanvänd tunika för 5,50. Mockakjolen är av märket Satanahka, d.v.s. inhemsk och antagligen från 70-talet. 


Jag köper kjolar ibland och inbillar mig att jag skall börja gå i kjol, men än har det inte hänt. Vet inte varför. Jag fantiserar om att använda den här med stövlar och tröja, men få se. Vinställningen är en alldeles totalt onödig grej, men söt ändå och för mig nog värd en euro. Samma gäller halmjulstjärnan, fast den kostade ett par euro mer. 
Det är många som säger att de gärna skulle köpa begagnat men att de aldrig hittar någonting. Vet inte vad det beror på. Man måste väl lära sig titta på rätt sätt. 
Just det ja, tänkte avsluta och helt glömma det som fick mig att börja skriva det här inlägget! En Philips hushållsassistent med alla tillbehör, köttkvarn, visplar, rivjärn, hela köret. 
Det hämtade pappa hem åt mig idag. Köpt på loppis för 15 euro. Inte illa.



Kommentarer

Populära inlägg