Eufåri...

... i fårhuset! Den efterlängtade Balder är här. Stämningen var minst sagt euforisk när Balder bekantade sig med sina damer. Än så länge är känslan nog rätt så ensidig och de trägna försöken att uppvakta leder mest till ett spring fram och tillbaka. Balder rusar runt grymtandes och viftandes med tungan, medan tackorna försöker undvika hans närmanden. Det lär väl ta några dagar innan de blir brunstiga. I och för sig släppte nog Ullis honom till ett par gånger och min fyraåriga brorsdotter, som bevittnade händelsen, konstaterade att dom blev genast kära!


Visst är han söt, eller vad? Oklippt och smutsig som ett svin (som är renliga djur, jag vet...) men det gör väl inte så mycket. Han har dessutom röd märkningsfärg på ryggen.
Han är född i våras, så han har vuxit till sig bra. På bilden ser man hur tackorna ligger hopklämda i ett hörn, så långt från honom som möjligt. Det är bara Saga som inte låter sig störas och står tätt intill och äter. Freja följer med på avstånd




I morgon, i dagsljus, ska jag försöka få en bild på honom när han friar. 

Sist jag skrev skulle vi ha julfest. Det var riktigt roligt och jag lyckades till och med få lite julstämning till slut. Om det berodde på den spetsade glöggen eller julklapparna vet jag inte. Gubben på bilden kan också ha haft med saken att göra. Så fin julgubbe har vi sällan på själva julafton ens.




Kommentarer

  1. Vilken fin "gubbe", att han är långhårig och luktar bagge gör nog bara damerna mer attraherade. Den andra gubben var också fin förstås, fin julstämning i den bilden.

    SvaraRadera
  2. Tack, jo han är nog en riktig karlakarl, långhårig och luktar manligt, precis som vissa vill ha sina män! :) Baggen alltså, eller tjaa, julgubben också i och för sig.

    SvaraRadera
  3. Så fint foto på julgubben och granen! Julkortsmaterial :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg