Mitt kreativa rum

Här håller jag hus de dagar då inspirationen slår till. Eller när det ösregnar ute, som idag.

Just nu håller jag på och ritar en vinjett till bloggen.


Skrivbordsstolen hör till mina favoriter. En gammal, hederlig, inhemsk stol av trä och metall. Fina grejer!


Kappsäcken hittade jag på lagårdsvinden. Jag tror jag har gamla tidningar i den. 
Har inte kollat...



Jag har alla pennor framme för att tröskeln att börja teckna ska vara så låg som möjligt. 
Den inramade teckningen har min farmor tecknat 5.12.1943 i sitt sånghäfte.


Häftet står på hedersplats.




Industrisymaskiner. Lika gamla och hederliga som skrivbordsstolen.



På bokhyllan samsas Kalevala och Suomen Luonto-opas. Den ena används flitigt, den andra står framme för att den är fin, helt enkelt. Precis som med många andra grejer i vårt hus. De står framme och samlar damm för att de tilltalar mitt öga. Dammet förbiser jag...

Kommentarer

Populära inlägg