Kalas!

Idag har vi firat pappas födelsedag. En dag för tidigt men det betyder ju bara att vi kan fira på nytt i morgon! Vi kalasade med grillat älgkött och alla möjliga andra läckerheter. Mums!
Eftersom det är svårt att köpa gåvor åt en som har allt, så fick det bli ett fårskinn från en bekants fårgård. Boris passade på att testa kvaliteten när jag skulle ta några foton på fällen. Han gav den klart godkänt, och trodde att den var köpt åt honom. Fåren däremot, var mycket mer skeptiska. När jag kom hem med skinnet gick jag via hagen för att kolla läget där. Jag hade skinnet under armen och de trodde väl att det var en björn jag kom dragandes med, för de vågade inte komma nära mig överhuvudtaget. Tovis tog till slut mod till sig och kom fram och nosade på min hand, men ryggade genast tillbaka några steg. Komiskt. Hoppas reaktionen inte är samma när baggen kommer... Jag hade ju nämligen varit inne i baggarnas hage och krafsat några söta bagglamm bakom örat, så jag luktade förstås främmant. Man skulle nu ändå inte tro att lukten av några pojkspolingar skulle skrämma våra damer. Jag hade trott att Boris, om någon, skulle ha varit rädd för lukten och skinnet.






Boris spinner och njuter och kan inte tro det är sant att han fått ett så mjukt och skönt skinn. 
Nåja, det var ju inte sant heller.



Ett par "mysbilder" från föräldrarnas fina grill/knorrstuga.

Kommentarer

Populära inlägg