Funderingar...

Är det bara jag, eller är det ett vanligt fenomen, att man först väntar på någonting och sedan när man får det, så vet man inte vad man skall med det?
I det här fallet syftar jag mest på vädret. Hur länge har inte jag gått och hoppats på sol och heta dagar och nu när värmeböljan är här, så vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Det är ju så mycket man vill och så mycket man måste, samtidigt som man vill få ut allt av värmen och man känner sig som en syndare om man är inomhus.
Ändå vet man inte riktigt vad man ska göra där ute heller och skall man vara riktigt ärlig, så är det ju lite för varmt. Låter det bekant?

Hur som helst, det blev det vedradning och slåtterkrossning igen. Båda i varmaste laget en dag som denna, men när man bara inte kan ligga på stranden heller. Igår försökte vi och jag tror det blev ca 20 minuter på bryggan, innan vi gav upp. Man har liksom inte ro att bara sitta stilla och stekas, och ändå känns det som det är det sådana här dagar är till för, men... 
Ett evigt vägande för och emot, fram och tillbaka. Det märks att jag är Våg, trots att jag egentligen inte tror på astrologi. Nu sitter jag och funderar på att jag egentligen borde vara ute istället, för varma sommarkvällar är ju det bästa som finns. Luften är varm och det doftar ljuvligt. I kväll ligger dessutom viken spegelblank.

Jag var nyss ute och stängde åt hönsen. Det satt två tuppar uppflugna på den yttre fönsterbågen och en tredje visste inte var han skulle sitta. Jag svängde på fönstret några gånger fram och tillbaka så de två stackaren tappade balansen och fick ge sig. Då hoppade de ner och gick in. Under tiden passade en liten höna på att komma ut, men hon flög nog snabbt in tillbaka när hon märkte att hon blev ensam. Fåren, i sin tur, låg och tryckte mot väggen som de brukar. På det fuktigaste och lerigaste stället för där är det svalt. Vi sätter dagligen ren halm under, men de krafsar undan den. De har det ganska så varmt i sina ylletröjor i den här värmen, så de ligger mest stilla. Själv kommer man att ha svårt att ligga stilla i natt, för innetemperaturen är allt annat än behaglig. Vi riggade nyss upp en fläkt vid sovrumsfönstret i hopp om att den kanske skulle sprida runt lite svalare luft. I och för sig är det 21 grader ute ännu, så varifrån den svala luften skulle komma, vet jag inte.
I morgon är det måndag igen och mera slåtterkrossning på programmet. Juli lider mot sitt slut och det känns lite eländigt. Vi får hoppas på en fin höst, med soliga dagar.



Kommentarer

  1. Att det är eländigt att juli e slut- de e så sant
    som de e sagt de. På jobb imorgon... :(
    Suuuuuck. Hoppas på en somrig höst som tröst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch, vad jobbigt! I ordets sanna bemärkelse. Det är många som har firat sin sista semesterdag idag. Alltid lika ångestfyllt för de flesta...

      Radera
  2. Tack för kommentaren på min blogg, vilket gjorde att jag hittade hit till dig, så roligt!
    Jag blir nästan lite stressad av sommaren, så mycket som ska hinnas med.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg